1984 yılında kurulan Home Store, dekorasyon, moda ve yeme içme sektörünün öncülerinden olmaya devam ediyor.
Türkiye’de ilk kez kafe ve mağaza iç içe konseptini bir araya getiren Home Store 1986 yılında Akmerkez’de açılan mağazasıyla uzun yıllar dekorasyon, moda ve yeme içme sektörüne yön verdi.
Restoranları, bünyesindeki markaları ve koleksiyonlarıyla büyük ilgi gören Home Store hisseleri 2007 yılında devredildi. 2013 yılında ise Avrupa ve Amerika’nın tanınmış öncü markalarına üretim yapan ERSA Tekstil bünyesine katıldı. Levent Penso kurucusu olduğu markaya CEO olarak geri döndü.
Bugün 10 mağazayla hizmet veren Home Store İtalya’dan gelen ve İtalya’da özel olarak Levent Penso tarafından yaratılan koleksiyonları ile adeta bir Deja Vu yaşatıyor.
Tarihçe
1984
Levent Penso Çağlayan’da küçük bir ofiste başladı Home Store’u yaratma hikayesine. LP Dekorasyon adıyla kurulan ve 30 kişilik bir ekiple heyecanlı bir yolculuğa başlayan Levent Penso,
1986
30 kişilik Home Store ekibi iki yıl içinde 300 kişi oldu. Levent Penso, ailesinden kalma plastik fabrikasının 100-150 metrekarelik bir bölümünü showroom haline getirdi.
1987
150 metrekarelik alan bir yıl içinde 2600 metrekareye genişledi. Alan genişleyince showroom bünyesinde bir de restoran açıldı. Home Store, mağaza ve kafe konseptinin Türkiye’deki ilk uygulayıcısı oldu ve bu konsept Türkiye’de çok sevildi.
1993
Home Store ve Home Store Cafe Akmerkez’de, Akmerkez’in en büyük ikinci mağazası olarak hizmet vermeye başladı.
1995
Dekorasyon bölümüne ara verildi. Mango, Massimo Dutti, Kookai, Laura Ashley, Adolfo Dominguez gibi markaları Türkiye’ye getiren ilk mağaza Home Store oldu.
2000
İtalya’dan önemli markalar ve koleksiyonlar Home Store bünyesine dahil oldu. Büyük ilgi gören koleksiyon
2007
Home Store hisseleri devredildi.
2013
ERSA Tekstil Home Store’u bünyesine kattı. Firma yönetimi ağabeyleri gibi gördükleri, markanın kurucusu Levent Penso’yu CEO olarak Home Store ailesine geri döndürdü. Levent Penso üçüncü çocuğu olan Home Store’a kavuştu. Kurumsal ve duygusal olarak bu kavuşmayla markanın kimliği yenilenmeye başladı.